Cum trebuie sa arate o pagina de prezentare pe Facebook?

Va invitam sa aflam despre instrumente de promovare alaturi de Romania SEO, proiect initiat de Anastasiu Ramona Catalina!

Din ce in ce mai mult, Facebook a inceput sa semene cu un mall virtual gigant, care gazduieste in interiorul sau mii de magazine colorate, vii, stralucitoare… Totusi, ca si in cazul magazinelor fizice, pericolul “falimentului virtual” este destul de mare, si uneori ne poate ameninta inca de la bun inceput, din momentul in care ne lansam si incercam sa ne promovam. Facem aici referire la felul in care arata magazinele noastre virtuale, la cat de curate si sclipitoare ne sunt vitrinele si la cat de frumos sunt expuse modelele.

Ne-am hotarat sa scriem acest articol datorita multitudinii de solicitari pe care le primim in ceea ce priveste realizarea corecta si eficienta a paginilor de prezentare pe Facebook a produselor si a serviciilor. Este important de stiut ca o astfel de pagina de prezentare poate fi realizata si ea in concordanta cu reglementarile SEO, si ca ne poate ajuta sa fim mai vizibili in mediul online, daca lucrurile sunt corect executate.

Paginile de prezentare ale afacerilor noastre au nevoie de vizitatori, drept pentru care criteriul major spre care trebuie sa ne indreptam atentia este cel vizual. Nu sustinem neaparat ideea ca “o poza face cat o mie de cuvinte”, ci sustinem ideea de a transpune intr-o imagine exact acel produs sau serviciu pe care vrem ca lumea sa il vada intocmai asa cum este. De aceea, pentru o pagina de prezentare este foarte important felul in care arata pozele postate, iar pentru aceasta este indicat si recomandat de catre orice specialist ca aceste fotografii sa fie realizate cat mai profesional cu putinta, eventual de catre persoane care au la baza un curs de fotografie si, fireste, ustensilele necesare. Fotografiile trebuie sa fie clare, decorurile trebuie sa fie vizibile, insa sa nu atraga atentia de la produs, iar descrierile aferente acestor poze nu trebuie sa lipseasca sub nicio forma.

De ce este important sa anexam o descriere unor fotografii? Ei bine in momentul in care motorul de cautare indexeaza o anumita pagina, acesta are posibilitatea, datorita crawlerelor, sa identifice atat partea scrisa (textul) cat si fisierele media (poze, video). In momentul in care atasezi o fotografie, insa nu spui nimic despre aceasta, este practic imposibil ca motorul de cautare sa te considere relevant, deoarece el nu poate identifica vizual ce anume se afla in acea poza. Acest lucru inseamna o sansa in minus in ceea ce priveste vizibilitatea online, si ar fi si pacat sa nu o folosim, mai ales cata vreme motoarele de cautare ofera utilizatorilor si posibilitatea de a gasi raspunsuri la solicitari prin intermediul fisierelor media (detalii despre optimizarea imaginilor puteti gasi aici: http://www.romaniaseo.com/de-ce-optimizam-fisierele-media/)

Pe de alta parte trebuie sa intelegem ca o pagina de prezentare a produselor si serviciilor pe care le oferim este prin definitie un spatiu profesional, serios si respectuos, pe care trebuie sa il tratam exact asa cum vrem sa fim perceputi. Explicatia este destul de simpla dealtfel, deoarece este lesne de inchipuit ca in momentul in care pe pagina ta exista produse destinate mamicilor si copiilor, automat nu vei posta pe aceasta glumele pe care le-ai posta in mod normal pe un cont personal, sau chiar deloc. Atentie, acest lucru reprezinta greseala cu cea mai mare pondere in randul paginilor de afaceri, pe care deseori sunt postate informatii al carui loc nu este acolo. Profilul personal poate suporta aproape orice: fie ca esti sustinator al unui anumit partid politic sau al unei echipe de fotbal, fie ca esti impotriva homosexualilor sau din contra, ii sustii, fie ca alegi educatia facuta acasa sau dimpotriva educatia din sistemul de stat. Pagina de prezentare a afacerii insa nu este destinata sustinerilor politice sau dezbaterilor despre vaccinuri, fiecare dintre acestea aducand mai multe minusuri decat plusuri paginii de prezentare, in ipoteza aparitiei lor.

Un alt lucru foarte important tine de modul in care arata efectiv paginile noastre. Facem referire aici la setarile aferente acesteia, si in special atragem atentia asupra unui anumit lucru. Este bine sa nu incurcati conturile personale cu o pagina de prezentare. In schimb, contului personal ii puteti atasa o pagina separata (doua, trei), pe care sa o administrati direct din cont. Notificarile privitoare la activitatea de pe pagina de afaceri vor aparea la fel ca si cele uzuale, fiind extrem de usor de gestionat. Facebook Pages Manager va poate fi la indemana, aceasta fiind aplicatia Facebook care va poate ajuta sa va administrati cat mai bine paginile aferente contului personal. Atentie, recomandarea de a delimita paginile de prezentare vine si din faptul ca nimanui nu i-ar inspira incredere o afacere care are ca status “intr-o relatie complicata” sau “divortat” , ori altfel de informatii care se preteaza mai mult unui cont personal.

O pagina de prezentare va va aduce beneficiile unui magazin virtual, in sensul ca va veti putea seta un orar de functionare, o descriere a activitatii si veti putea introduce toate datele de care un utilizator are nevoie pentru a va putea contacta. Paginile de acest tip pot fi mai apoi promovate in mediul online, si in cele din urma indexate de catre motoarele de cautare. Totusi, dincolo de aceste doua aspecte, ramane ideea de baza a crearii unor astfel de pagini si anume prezentarea produselor pe care le avem de oferit. Tratand cu seriozitate crearea unei astfel de pagini, vizibilitatea nu va fi o problema, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.

Va asteptam cu noi informatii si pe www.romaniaseo.com.

Recomanzi articolul acesta?
Trimite și prietenilor

Lasă un răspuns