Interviu realizat de Anamaria Budai, coordonatoare WAHM Baia Mare și inițiatoare Citim cu Drag
Povesteşte-ne despre tine şi pasiunea ta pentru produsele naturale de
îngrijire?
Despre mine îmi este greu să vorbesc. Mă văd ca pe un om absolut normal. Nimic special, nimic în plus faţă de oricine altcineva. În privinţa produselor naturale, am trecut prin toate etapele, cum spuneam, ca orice om normal, şi când am avut de ales este lesne de înţeles drumul urmat. Şi totul a fost şi este complet justificat. În situaţia mea particulară a fost cumva pe model “dacă e musai…”, dar fiecare dintre noi să îşi pună nişte întrebări.
Răspunsurile pot fi grele la prima vedere. Nu sunt şi oricum beneficiile depăşesc ceea ce pare un efort mare. Ştiu şi că produsele naturale nu sunt toate egale de fapt. Ne place sau nu, este un adevăr de care personal ţin cont. Cu puţin studiu alegerile devin mai uşoare. Am învăţat şi să diversific şi să încerc tot mai mult. Uneori rămân şi eu surprinsă de rezultate, în cel mai bun mod posibil. Nimeni nu s-a născut ştiind tot şi mereu există undeva loc de mai bine.
Cred în produsele făcute şi în stilul de viaţă adoptat. Şi acum pot confirma încă o dată că a meritat şi merită să-mi dedic timpul acestei activităţi. Îmi doresc ca tot mai mulţi oameni să mă însoţească.
De unde vine C&C?
Denumirea vizează în mod direct oameni dragi mie. Mi s-a părut potrivit să le dedic lor această activitate.
Am observat că pozele tale de produs sunt realizate profesonist. Poţi să le dai mamelor nişte sugestii pentru a realiza şi ele poze cât mai
profi?
Fotografia este parte din viată mea înainte să fi existat produsele naturale şi cred că ar fi fost imposibil să nu se reflecte asta în prezentarea lor. Chiar şi aşa, nu reuşesc să le surprind frumuseţea reală, această fiind desigur cuprinsă în cea mare parte în interiorul lor.
Este foarte dificil să faci atractiv un produs, să convingi prin impactul vizual. N-am neglijat niciodată acest aspect, grosul timpului este dedicat produselor în sine, calităţii lor. Este alegerea mea.
Astea fiind spuse, câteva aspecte foarte simple pot aminti. Un aparat cu senzor cât mai mare. Sunt destule
opţiuni accesibile. Nu este musai să fie DSLR. Apoi lumina este o parte extrem de importantă care nu trebuie niciodată neglijată. Lumina în cantitate suficientă reduce semnificativ şi nevoia de un aparat extrem de bun. De altfel nici nu am un aparat foarte performant. Aş spune chiar opusul. Restul ţine de viziune, preferinţe şi aici ţin să nu dau chiar sfaturi. Experimentaţi şi alegeţi ce vă place mai mult, ce vă reprezintă.
Cum se îmbină rolurile tale: profesor, creator de hand made, mamă?
Fiecare activitate îşi are locul ei, importantă ei şi nu las niciodată una pentru cealaltă. Uşor nu este, însă am ştiut asta de la bun început. Acum trebuie să-mi fac puţin mea culpa şi să recunosc că uneori nu-s numai lapte şi miere cu cei vor să folosească produsele. Nu-i deformare profesională, pentru că nu sunt un profesor dur, iar că mama nici atât. Cred că este mai mult ataşamentul de produse, de valorile promovate. S-ar putea că atitudinea asta să fie înţeleasă greşit şi nici eu să nu o expun în cel mai fericit mod.
E greu să găseşti produse de calitate, materie prima, ambalaje, recipiente?
Mi-aş dori tare mult să spun că nu este greu. Chiar mi-aş dori asta, doar că experienţă mi-a arătat cu totul altceva. Am folosit multe versiuni ale aceluiaşi produs, am observat diferenţe, uneori foarte foarte mari. Pe cât posibil ne producem ingredientele din plante, însă evident că nu se poate să le producem pe toate. Căutăm să le luăm pe cele mai bune, cu eforturi adesea. Nu ne-a convins şi nu ne va convinge nimic să procedăm altfel.
Personal, pun calitatea pe primul loc şi fac tot posibilul, uneori şi imposibilul să o ofer tuturor. Nu de puţine ori o simplă plată în străinătate este mai grea decât şi-ar putea imagina cineva, asta după căutări, discuţii, rămânând partea care pare cea mai simplă să devină cea mai complicată. Nu ne-am descurajat şi mergem mai departe cu aceleaşi principii.
Ce modalităţi de promovare foloseşti?
Am încercat tot felul de modalităţi de promovare. Este evident că sunt necesare, dar majoritatea întâmpină o serie de probleme. Oamenii fie au avut experienţe neplăcute, fie nu cred că poate există ceva mai bun decât ceea ce folosesc. Asta a făcut că cea mai bună metodă de promovare să fie de departe recomandările directe ale utilizatorilor. Se realizează la singurul nivel cu adevărat important. Mă mândresc cu faptul că cei care au folosit produsele şi au vorbit cu mine pentru a determina cele mai bune abordări personale au rămas fideli.
Unde te pot găsi clienţii?
De ceva vreme lucrăm la un site de prezentare, https://ccnatural.wordpress.com/, care îşi are rolul său de a structura produsele aşa cum pagina de facebook, https://www.facebook.com/CC-Natural-1655703787982044/ totuşi nu o poate face.
Ce pregăteşti pentru Crăciun?
Pentru sărbători şi sezonul rece chiar, am deja în derulare câteva proiecte. Sunt produse specifice de iarnă, de Crăciun, cu forme şi prezentare complementară (săpunele, sare de baie, lumânări de masaj etc ), pregătite pentru uz personal sau pentru a fi oferite cadou, deja ambalate. Facem coşuleţe personalizate, mărimea şi diversitatea produselor le alegem în comun, gata pentru a fi oferite în dar persoanelor dragi.
Un gând pentru mamele din comunitate?
Le doresc din toată inima să fie fericite! Să treacă peste probleme cât mai uşor posibil şi să ştie că mereu vin şi vremuri mai bune. Mi-ar plăcea să folosească şi cât mai multe produse naturale. Fiecare produs în parte contează.
Recomanzi articolul acesta?