#wahmsimpreuna
Buna ziua, colege dragi!
Incepem de azi sa prezentam file din jurnal de antreprenor in contextul pandemiei pentru a ne uni fortele sa sprijinim proiectele de familie!
“Salutare, dragi mamici.
Încă nu imi vine sa cred ca scriu la topicul asta sau ca am fost prima (probabil se datorează faptului că eram trează pe la 2 noaptea 😀).
Sunt recunoscătoare pentru oportunitate si va multumesc si vouă si Elenei (Elena Gorun).
Probabil ca multe dintre voi ati mai auzit frânturi din povestea noastră, a Shmily Craft. Proiectul ca idee mult mai mică a început acum vreo 3 ani, cand pitica mea avea doar un anisor, însă s-a materializat într-o formă mult mai serioasă acum un an, cand am înființat firma noastra prin programul start up plus. Spun “a noastra” fiindca atat eu, cât și soțul meu, am pus pe pauză orice alte planuri profesionale (eu am pus deoparte dreptul, el jobul din vânzări – la momentul respectiv demo specialist la o firma de software) si ne-am aruncat cu totul în antreprenoriatul românesc. Nu o sa va mint, nu a fost si nu e deloc ușor. Am avut momente în care ne-am intrebat ce a fost în mintea noastră si au fost momente în care ne-am bucurat din plin. E un rollercoaster.
Însă în luna mai 2019, SHMILY a devenit mai mult decât doar alintul nostru “See How Much I Love You”, a devenit proiectul nostru, pornit cu fonduri europene. Am produs multe lucruri, de la blank-uri si decorațiuni, ornamente si figurine din lemn, la cărți senzoriale si planșe educative pentru cei mici (de unde pornise de fapt totul). Am avut dificultăți, au întârziat echipamente, am intampinat si probleme tehnice si ne-am luptat cu vama 🙂) Dar până la urmă, eram cât de cât pe linia de plutire.
Pana acum cateva saptamani, cand a inceput criza ce ne afecteaza pe majoritatea dintre noi. După cum va dati seama, lumea nu se ingramadeste după cadouri, nici chiar după produse pentru copii, întrucât nu sunt pe lista de lucruri esentiale in perioada actuala.
Drept urmare, suntem pe 0 cu comenzile si cu veniturile. Singura activitate din ultimele săptămâni a fost producția de viziere (pro bono, am refuzat vânzarea, fiindca in contextul actual ne pare a fi o specula neacceptabila- medicii efectiv ne plâng în telefon ca nu au nimic) din materiale donate.
Aici intervine problema.. Nu stim ce urmează. Suntem amândoi salariați (ca unica sursă de venit – David a mai avut o colaborare care a încetat luna asta din motive evidente, din urmă căreia nu a primit nici suma datorată pentru luna februarie) la firma noastra. Am pus la bătaie în acest proiect toate rezervele noastre de bani (nu erau prea multi, vreo 3000 euro), deci nici aia nu mai e o optiune. Avem obligația contractuală de a păstra cele 2 contracte de muncă, de a plati salariile si taxele aferente, de a ne păstra punctul de lucru în Cluj, etc.
Asteptam zilnic mail -uri cu posibile soluții, însă nimic concret nu ne ajută până în momentul de față. Strict teoretic, conform contractului de subvenție, dacă nu ne îndeplinim obligațiile contractuale, ar trebui să returnam suma primită cu titlu de finanțare, suma investită, bineinteles în echipamentele necesare. Mai mult de 2 luni, efectiv nu stim ce am putea sa mai facem de acum încolo.
Cautam sa ne informăm cât mai bine cu privire la opțiunile pe care le avem din punct de vedere legal (aici ne pot ajuta si sfaturile voastre sau experientele voastre) si incercam sa supraviețuim 😀. Ne ajută donațiile, sfaturile legate de social media, de magazinul online (www.shmilycraft.ro), efectiv orice ar putea sa ne duca mai departe putin în situația actuală.
Apreciem, bineinteles, orice formă de ajutor (si recunosc ca nu prea stiu sa cer ajutorul si ma simt cumva ciudat ca fac asta). Stiu ca e un moment dificil si neașteptat pentru foooarte multe firme din România și din alte tari confruntate cu această criză, dar împărtășesc cu voi si increderea noastră ca TOTUL VA FI BINE. Cred cu tărie că Dumnezeu se va îngriji de noi și ca, într-o formă sau alta, poate nu chiar în cea preferată de noi, lucrurile se vor așeza. Sunt mulțumitoare pentru liniștea asta si ma rog zilnic sa avem toți puterea de a face ce tine de noi si de a ne încrede ca lucrurile nu se termina aici. 🙂
Noi continuam sa onoram comenzile în măsura în care putem face asta, cu produse de pe stoc sau produse realizate cu materia primă pe care o avem, insa, din pacate, chiar daca am mai prinde cateva comenzi, nu se strange suma necesara pentru salarii, taxe și impozite, chiria spațiului, contabilitate, etc.
Va multumim si vom ramane mereu recunoscători pentru ajutorul vostru, pentru sfaturile si vorbele bune găsite mereu aici!”
– Diana Vasile –
Pe Diana o putem sprijini si comandand produse de la ea in continuare.
Haideti sa facem o diferenta impreuna!