Interviu cu Mihaela Sucata de la Mikatelier

Scrie-ne cine este Mihaela și ce proiect frumos a pus ea la cale.

Sunt Mihaela, sotie, mamă și antreprenor. Am 32 de ani și, în urmă cu câteva luni, am decis să renunț la corporație și am ales o mare provocare și anume aceea de a lucra de acasă și să mă bucur mai mult de familia mea.

Așa am dat startul proiectului meu în care cred cu tărie, Mikatelier – atelier de creație decorațiuni și accesorii pentru casă și familie. Mi-am dorit întotdeauna să ofer cadouri unice, personalizate și cel care le primește să se bucure și de altceva decât ce poți găsi în magazine.

Cum ai hotărât să inițiezi acest atelier? Te-a ajutat experiența?

Încă de mică, îmi plăcea să meșteresc diverse lucruri prin casă. În urmă cu vreo 6-7 ani am cochetat cu bijuteriile, iar în urma cu 1 an am simțit nevoia de a avea o “oază de relaxare”, acel ceva care mă relaxa chiar dacă lucram după ora 22.00 și unde îmi accesam creativitatea, energia pentru mai departe. Consider că acest atelier, această provocare, a venit la momentul oportun în viața mea, iar experiența anterioară mă ajută în continuare să relaționez cu clienții mei, să cer un feedback și să mă preocup de calitatea produselor mele. Înca mai am multe de învățat ca antreprenor, de aceea mă înscriu la diverse ateliere, workshopuri și webinarii.

Cu ce resurse ai pornit la drum și ce planuri de dezvoltare ai?

Pentru că motto-ul meu este “nimic nu e intamplator”, cu mult timp înainte de a lua decizia de a fi WAHM, m-am inscris la un curs de dezvoltare personală, din care am învățat să-mi accesez resursele de care am avut nevoie – încrederea în mine, energia, creativitatea. Desigur, susținerea soțului, feedback-ul prietenilor și al familiei a contribuit enorm. Pentru că cele mai multe idei vin din practica de mămică și fetița mea este sursa numărul 1 de creativitate, planurile de dezvoltare pe termen scurt și mediu sunt: participarea la târguri handmade de profil, diversificarea și îmbunătățirea gamei de produse, iar pe termen lung produsele Mikatelier să fie vândute și internațional.

Dacă te uiți în urmă, ai vrea să împărtășești anumite experiențe care pot îndruma și alte wahms?

Sigur! Primul lucru pe care am mers eu este să nu fac produse care să fie doar vândute, ci să creez produse cu o poveste a lor și care să reprezinte un cadou unic pentru cel care îl primește.

În ce direcții ale unei afaceri ai ales să investești prima oară și continui să o faci (branding, materie prima, cursuri de formare etc.) Noi te lăudam pentru fotografiile calitative!

De prima dată, am ales să folosesc materiale calitative, am făcut și un curs de formare unde am învățat tehnici în ale cusutului. Ulterior am achiziționat o mașină de cusut și brodat mai performantă și zi de zi îmi îmbunătățesc produsele și tehnicile, iar feedback-ul clienților mă ajută să mă perfecționez. Referitor la branding, în prima fază am ales să îmi fac o pagină de prezentare pe Facebook (www.facebook.com/mikatelier.ro ), un magazin online pe Breslo, iar de la începutul anului am și site www.mikatelier.ro, la care încă mai lucrez. Tot în zona de social media în curând voi avea și un cont de Instagram. În prima fază, am preferat să mă promovez pe bloguri și prin rețelele sociale.

Care instrumente de promovare te ajuta cel mai mult?

Consider că în acest moment am nevoie de mai multă vizibilitate și, pentru că promovarea online este în continuă ascensiune, canalele de promovare care mă ajută cel mai mult sunt Facebook-ul și colaborarea cu diverse bloguri.

Care a fost cea mai provocatoare comandă primită?

Una dintre comenzile care m-a provocat intens a constat în crearea a patru șorțuri de bucătărie pentru întreaga familie ( 2 adulți și 2 copii adolescenți -fată și băiat). Interacțiunea cu clientul a fost o adevărată provocare pentru a găsi modele noi, unice care să răspundă cerințelor clientului.

Povestea celor patru șorturi a fost chiar o poveste, pentru că am vrut să existe o legătură între ele și să fie chic pentru toată familia, și nu niște șorturi obișnuite. Pentru tată și fiu am creat șorțul Papion, în culori diferite, iar culoarea papionului a fost culoarea preponderentă pentru mamă și fiică. Pentru mamă și fiică am creat șorțurile cu volane.

Clientul și-a dorit să le personalizeze cu apelativele folosite și, pentru că la acel moment nu aveam mașină de brodat, m-am gândit să le fac etichete cu numele lor, dar în timp ce le croiam mi-a venit ideea de a întreba clienta dacă familia joacă și jocuri de societate, astfel încât numele lor să fie trecute pe simbolurile cărților de joc.

Surpriza a fost că în familie chiar se jucau cărti des, iar povestea a continuat cu crearea simbolurilor pentru mamă și tată (inima neagră și trefla, iar pentru adolescenti inima roșie și romb), pe care am trecut apelativele lor. M-am bucurat de un feedback foarte bun din partea clientului, căruia îi multumesc din suflet pentru încrederea acordată.

Unde te putem găsi și cunoaște ? Expui și fizic?

Mă puteți găsi pe Facebook – www.facebook.com/mikatelier.ro, pe www.mikatelier.ro sau pe Breslo. Momentan nu expun și fizic, dar în viitorul apropiat voi participa și la târguri handmade.

Ne-ar inspira să vedem un moment din atelierul tău!

Un gând pentru comunitatea Wahm!

Comunitatea WAHM este minunată! V-am descoperit în urmă cu vreo 3 ani, când eram în concediu de creștere a copilului, iar de când sunt WAHM am găsit o altă lume și ader la valorile comunității WAHM. Multitudinea proiectelor voastre și dedicarea cu care faceți această comunitate să existe sunt foarte importante pentru mine. De la voi am învățat și mai am multe de învățat și de aceea mă înscriu și particip la proiectele inițiate de WAHM. Felicitări! Faceți o treabă extraordinară!

Recomanzi articolul acesta?
Trimite și prietenilor

Lasă un răspuns