Promovarea in mediul online reprezinta o provocare pentru majoritatea dintre noi. Poate ca in mod normal, in viata de zi cu zi, ne pricepem foarte bine sa ne vindem produsele, insa mediul virtual de vanzari ne impune cateva conditionari pe care nu le regasim in viata reala. Daca in cazul site-urilor ne este usor sa ne promovam prin articole SEO, in cazul postarilor pe Facebook lucrurile par a se complica.
Care este idealul de postare pe Facebook?
Cand ai o pagina de promovare a produselor sau a serviciilor pe care le oferi, este important sa te ocupi cat mai bine de ea. De aceea, o atentie deosebita trebuie acordata felului in care ne adresam potentialilor clienti, incercand insa in acelasi timp sa nu avem asteptari peste masura. Acest lucru ne poate scuti de frustrari si ne va ajuta sa vedem mult mai bine ceea ce putem imbunatati in felul in care ne prezentam in fata utilizatorilor.
In functie de domeniul de activitate, postarea ideala poate capata diverse forme. Totusi, ca trunchi comun ramane la baza continutul. Fie ca vorbim despre articole seo sharuite pe propriile pagini, fie ca vorbim despre fotografii sau fisiere video, continutul este clar, nu trebuie sa lipseasca! El reprezinta baza pe care o va cauta orice utilizator, deoarece in van vom avea creata o pagina de care nu ne ocupam, deoarece ea nu va prezenta interes potentialilor clienti.
Facand distinctie intre activitati, unele se preteaza mai bine mediului vizual, in vreme ce altele pot capta atentia doar prin text. Serviciile de machiaj, produsele finite handmade, produsele homemade, acestea fac parte din aria vizualului. La polul opus, blogurile se axeaza foarte mult pe partea de text. Fireste, exista si interconectari intre domenii, si putem chiar sa incercam si variante inedite de cumulare de continut, insa la baza ideea este simpla: este necesar sa identificam carui mediu apartine afacerea noastra, pentru a sti cum sa ne promovam cat mai bine.
Daca apartinem ariei vizuale, va trebui sa avem in vedere caracteristicile ce pot scoate in evidenta produsele pe care le oferim. O fotografie realizata in mod profesionist, sau chiar prelucrata intr-un program specializat, poate face minuni atunci cand vine vorba despre promovare si implicit despre conversie. Ati ramane surprinsi sa aflati cat de multe persoane sunt convinse de culoare, de imagine, de forma, chiar in detrimentul pretului. Pana la urma “pofta vine mancand”, drept pentru care o poza minunata la o prajitura de casa poate determina un posibil cumparator sa achizitioneze prajitura, numai in baza imaginii vizualizate.
Atentie insa, fotografiile postate trebuie sa aiba o descrierere, mai ales in contextul in care realizam anumite produse care ies in evidenta prin ceva (prajituri fara zahar, unghii tehnice cu accesorii foarte rare, bijuterii cu anumite pietre pretioase, etc.). O postare perfecta va include o scurta descriere a produsului, incercand sa scoata in evidenta plusurile pe care acesta le are, si pe care poate ca nu le vom regasi in randul concurentilor. Fara aceste descrieri, riscam sa avem pe pagina o postare simpla, usor de trecut cu vederea, fada, chiar si in ipoteza in care noi stim cu certitudine ca am realizat un produs fenomenal.
In ceea ce priveste textul, este important ca acesta sa fie clar si interesant, sa aiba un mesaj decent si o forma de exprimare asemenea. Sa trezeasca interesul cititorilor, fara a-i insela insa. Utilizarea de hashtag-uri este indicata, deoarece in acest fel postarile pot fi vizibile cu o mai mare usurinta, atunci cand cuvantul cheie ales este cautat.
Postarea ideala este aceea care aduce clienti. Cata vreme postarile nu fac acest lucru, cata vreme ele nu aduc trafic, si nici nu starnesc reactii, inseamna ca mai avem de lucru la ele. Este important sa perseveram si sa intelegem ca daca o postare nu a avut succes, inseamna de fapt ca este nevoie sa cream o postare noua, mai buna, mai interesanta, mai de efect. Succes!
Sunt Mona si va astept si pe www.romaniaseo.com sau pe Facebook pentru mai multe informatii din SEO si nu numai.
Recomanzi articolul acesta?