Va invitam sa aflam despre instrumente de promovare alaturi de Romania SEO, proiect initiat de Anastasiu Ramona Catalina!
Cu totii ne dorim sa avem succes in activitatile pe care le desfasuram, nu-i asa? Pentru unii succesul inseamna sa aiba un camin fericit, o masa asigurata sau un post foarte bun la o companie cunoscuta. Pentru antreprenori insa, succesul inseamna mai mult decat atat, inseamna, de fapt, atragerea in permanenta de noi clienti si oferirea unor produse sau servicii cu adevarat exceptionale, astfel incat acestia sa se transforme din simple persoane in cautare de “ceva”, in adevarati clienti recurenti.
Pentru aceia dintre noi care desfasuram o activitate online, lucrurile nu sunt deloc simple uneori. A avea clienti in mod constant poate fi o adevarata provocare, mai ales atunci cand afacerea ta este de nivel mic si poate ca nici traficul paginii nu te ajuta prea mult. Pe internet, informatiile abunda, dar sunt dificil de inteles. Este recomandat sa faci “x” lucru pentru a fi mereu in top, este nevoie sa investesti aceasta suma pentru a asigura continuitatea anunturilor… Vi se pare cunoscut?
Ei bine, metodele de promovare pot fi mai mult decat accesibile, insa pentru aceasta, trebuie sa le intelegem in prima faza, sa ni le insusim si sa le punem in practica, astfel incat rezultatul final sa se concretizeze in marirea numarului de vizitatori/ cumparatori interesati de afacerea noastra.
Fara a fi neaparat un top cu ordine predefinita, vom stabili care sunt cele mai bune 3 solutii de promovare in acest moment (in acceptiunea noastra cel putin), solutii care dau cu adevarat rezultate si nu sunt simple incercari si experimente. Desi, in mod normal, SEO este primul lucru care ne vine in minte atunci cand vorbim despre promovare, in cazul activitatilor de tip handmade/ homemade, nu aceasta este neaparat ordinea in care se poate face promovarea.
In prima faza, in ceea ce priveste activitatile cu puternic impact vizual (carti senzoriale, diverse obiecte pictate, hainute crosetate, jucarii, etc.), este recomandat ca promovarea sa se faca prin mijloacele de promovare de tip social media.
In Romania, reteaua de social media care “vinde” cel mai bine este Facebook, iar acest lucru nu se va schimba prea curand, drept pentru care este indicat sa ne orientam catre campanii de promovare pe aceasta platforma. Aici putem vorbi despre o ramificare a discutiei, deoarece promovarea pe Facebook se poate face in doua moduri: platita sau free. Publicitatea neplatita se axeaza foarte mult pe “cei trei muschetari” ai Facebook-ului, in speta like, share si comment, deoarece se presupune ca utilizatorii au un comportament destul de previzibil atunci cand vad postari de acest tip, la care se solicita un astfel de ajutor. Cele trei componente asigura vizibilitatea in News Feed, putand fi vazute de catre un anumit tip de public, selectat de catre administratorul paginii.
O metoda eficienta de a atrage astfel de componente de distribuire o reprezinta concursurile, care uneori pot asigura un volum foarte mare de vizibilitate, volum care se poate concretiza mai apoi in vizualizari de pagina si vanzari.
Publicitatea platita pe Facebook asigura din nou vizibilitate, insa in contul unui buget predefinit, la terminarea caruia anuntul inceteaza sa mai ruleze. Facebook te poate sugera ca fiind o pagina interesanta publicului aflat in cautare de produse ca ale tale, te poate afisa in News Feed ca si pagina sugerata sau iti poate afisa postaile, din nou, ca fiind relevante pentru utilizatori.
Pentru a obtine rezultate cat mai bune prin Facebook Ads, este indicat facem o analiza a publicului caruia ne adresam, si sa selectam din meniul propriei pagini categoriile de interes (referitor la public), adica vasta, sex, locatie, etc.
SEO, pentru ca, iata, ajungem si la aceasta resursa, este o modalitate mai mult decat eficienta de a ne promova. Ea are la baza adaptarea continutului nostru, optimizarea acestuia folosind cuvinte cheie, astfel incat acesta sa poata fi redat de catre Google ca fiind relevant pentru cititor. Practic, este nevoie sa analizam putin comportamentul utilizatorilor si sa vedem ce anume ii intereseaza pe acestia din punct de vedere al cautarilor pe internet si, mai ales, care este modul de adresare fata de motorul de cautare. Cuvintele folosite pentru a gasi o informatie (facem referire strict la domeniul in care lucram noi: spre exemplu- placinte calde), sunt de fapt sintagmele pe care noi trebuie sa le folosim, astfel incat motorul de cautare sa gaseasca la noi raspunsul corespondent intrebarii utilizatorului (Unde gasesc cercei fimo? In acest caz, sintagma “cercei fimo” ar trebui sa se regaseasca pe site-ul nostru, astfel incat motorul de cautare sa ne poata pozitiona cat mai bine ca PR in clasamentul rezultatelor).
O metoda de promovare foarte interesanta, insa care se adreseaza mai mult persoanelor de vanzari care detin un site, este folosirea modulului Google Adwords. Campaniile de tip PPC (pay per click) au rezultate foarte bune la nivel de gestionare a traficului si a fluxului de oameni care viziteaza site-ul, avand ca urmare cresterea rapoartelor de vanzari. Sistemul functioneaza precum publicitatea platita de la Facebook, anuntul ruland pe primele pozitii ale clasamanetului atata timp cat bugetul nu este depasit. Si in acest caz trebuie verificate conditiile de afisare, incercand sa limitam afisarile asfel incat acestea sa ajunga strict la utilizatorii direct interesati de activitatea noastra.
Fireste ca fiecare metoda poate fi adaptata in functie de tipul de activitate si fiecare rezultat trebuie interpretat cu atentie, astfel incat sa stim ce anume este bun, dar si ce anume am gresit. Orice informatie inseamna de fapt a sti ce anume ai de facut ca viitor pas. Afacerile sunt menite sa fie promovate, astfel incat acestea sa fie cat mai vizibile, deoarece in mediul online o afacere nu poate functiona doar daca este statica, ci este propulsata de ceva. Noi suntem cei care ii putem da impsul, drept pentru care analiza si promovarea raman pasii pe care ii avem de facut in aceasta directie.
Va asteptam cu mai multe informatii pe www.romaniaseo.com.
Recomanzi articolul acesta?