Cum arata un share perfect?

Va invitam sa aflam despre instrumente de promovare alaturi de Romania SEO, proiect initiat de Anastasiu Ramona Catalina!

Din pura curiozitate, sau poate uneori chiar din necesitate, poate ca am apelat macar o data la tehnici de promovare bazate pe schimb de like-uri, share-uri sau comentarii. Aceste tehnici sunt oarecum benefice si aduc cu ele anumite avantaje pe care, daca le exploatam asa cum ar trebui, avem toate sansele sa ne crestem cu pasi mici dar siguri afacerea din punct de vedere organic.

Importanta traficului organic, sau natural asa cum mai este el denumit, nu poate fi contestata, ci din contra, pare ca se duce o adevarata lupta in ceea ce priveste accederea catre primele pozitii in clasamentul Google, evident catre cele fara plata.

Atunci cand incercam sa ne promovam afacerile de tip handmade, cautand sa obtinem rezultate cat mai bune, una dintre sursele cele mai bune si sigure de a obtine vizitatori este promovarea pe Facebook. Nu de putine ori, lumea pare sa apeleze la promovarea reciproca, insa, de multe ori, se incearca acesta tactica intre cunoscuti care asigura in acest fel, doar un minim de promovare pentru postarile in cauza. Este asadar nevoie de o promovare mai intensa a afacerii, intr-un mediu mai populat, care sa ne ofere o vizibilitate mai buna.

Grupurile special create pentru promovare pot ajuta in sensul acesta. Se creaza in acest fel un flux, un trafic care ridica intr-o oarecare masura vizibilitatea site-ului sau a postarii pe care dorim sa o promovam.

Insa, si aici trebuie respectate anumite reguli, nescrise ce e drept, insa destul de logice si clare, astfel incat publicul tinta vizat sa poata avea acces la informatia pe care noi o oferim. Fiecare like, comentariu sau distribuire a postarii noastre inseamna o sansa in plus de a fi vazuti, drept pentru care aceste instrumente trebuie folosite in mod corect, cat mai aproape de perfectiune. Pentru ca a-ti fi pe plac o postare nu ridica prea mari probleme, iar comentariul tine foarte mult de inspiratia de moment, ne vom ocupa putin de ceea ce putem numi un share “perfect”, cel care, de fapt, poate functiona in mod dual: poate aduce rezultate sau poate opri drumul postarii noastre.

 

Cum arata un share perfect? Multi ar spune ca intrebarea aceasta nu are sens. Un share e un share! Nu ai cum sa il faci mai bun! Nici nu ai cum sa il gresesti! In realitate nu este asa. Un share poate atinge un maxim de potential sau poate trece neobservat, in functie de atitudinea noastra in raport cu el, in functie de cat de mult investim in el.

Atunci cand apasam butonul share, inseamna de fapt ca am facut o alegere. Am ales sa distribuim o postare sau un fisier media, deoarece acel lucru ne-a atras atentia. A da share fara sa spui cateva vorbe despre acea postare poate insemna in cele mai multe dintre cazuri o postare trecuta cu vederea de catre ceilalti utilizatori de Facebook. Nu poti avea pretentia ca cineva sa citeasca distribuirea ta, daca tu insuti, cel care a dat share, nu ai o parere pe care sa o atasezi distribuirii. De aceea, un share ar fi recomandat sa contina fie o scurta prezentare, fie o parere, fie pur si simplu o solicitare interactiva care sa starneasca interesul celorlalti.

*Un share cu un mesaj inseamna de fapt ca postarea a fost distribuita deoarece ne-a miscat intr-un anume fel, ne-a atras atentia si ne-a determinat sa o impartasim si cu alte persoane carora li s-ar putea parea interesanta informatia.

*Un share gol, fara un mesaj propriu, poate crea uneori si confuzie, prin prisma sigurantei deschiderii acelui link, utilizatorii fiind indreptatiti sa creada ca acesta este un simplu…virus.

Pe de alta parte insa, uneori exista o problema in ceea ce priveste cuvintele pe care le anexam unei distribuiri de postare. Spre exemplu, daca distribuim o fotografie ce contine obiecte handmade, nu este normal sa ne anuntam vis-a- vis de ea intentiile de reproducere a produselor la preturi mai mici. Si nici ca e o idee buna sa facem singuri acele lucruri, chiar daca la o prima vedere par a fi lucruri usoare de facut. Mesajul transmis trebuie sa fie unul din care sa reiasa respectul pentru activitate si pentru prestatorul de servicii si fireste, ideea de promovare a unei activitati care solicita timp, resurse si rabdare.

Share-ul perfect este cel care imbina calitatile de mai sus cu acel ceva care il face unic. Da, aici chiar facem referire la a fi unic in adevaratul sens al cuvantului. Un share este suficient pentru a promova o postare. Intentia de a distribui cat mai multe postari poate fi de multe ori una nevinovata, insa trebuie sa intelegem ca incarcarea unui timeline cu 10 postari pe zi, eventual una dupa alta, nu face altceva decat sa scada interesul potentialilor vizitatori. O singura postare este suficienta pentru a atrage oamenii pe pagina ta. Acestia, chiar daca vor fi interesati, chiar daca nu, vor avea posibilitatea sa vada ceea ce ai distribuit intr-un mod mai “aerisit”, iar postarea va avea un grad mai mare de vizibilitate. Poti distribui zilnic anumite postari. Ele pot fi programate astfel incat sa nu ai batai de cap si nici sa nu fii perceput  ca facand spam pe Facebook.

Distribuirea materialelor in scopul promovarii afacerilor este o metoda destul de sigura de marire a traficului organic catre activitatile noastre. Depinde insa cum alegem sa facem aceste lucruri. Este important, ca si in SEO, sa respectam regulile jocului si sa nu folosim tehnici care ne-ar putea face mai mult rau decat bine, atat noua cat si celor pe care alegem sa ii promovam.

Cu mai multe informatii despre SEO si nu numai, va asteptam si pe www.romaniaseo.com!

  Recomanzi articolul acesta?
Trimite și prietenilor

Lasă un răspuns