You are currently viewing Interviu cu Ștefana Rondak – Mommy HAI

Interviu cu Ștefana Rondak – Mommy HAI

Locul unde mamele găsesc rapid și ușor locații potrivite pentru cei mici, activități și evenimente pentru toată familia, produse și servicii pentru copii.

1. Bine te-am găsit, Ștefana! Te rog să ne povesteşti puțin despre tine.
Mă bucur că am ocazia să vă povestesc câteva lucruri despre mine și vă mulțumesc pentru aceasta. Sunt mămică a trei copii, a Evei și a lui Horia, precum și a celui de-al treilea membru al familiei care, momentan, este pe drum. Sunt specialist în comunicare și marketing, un om dedicat, loial și creativ. Iubesc oamenii și energia mea vine din tot ce înseamnă relații și conexiuni pe care le creez, iar acest lucru se simte în fiecare acțiune pe care o fac. Sunt o femeie căreia îi place să învețe permanent, să fie prezentă și să cunoască tot ce se întâmplă în jur, să descopere oportunități, să se implice, să dezvolte idei și să construiască alături de oameni cu aceleași valori. De peste un an, sunt antreprenor și Mommy HAI, cum mă identifică în ultima perioadă persoanele cu care interacționez.

2.  Cum a luat naștere acest frumos proiect, ce te-a determinat să urmezi acest drum?
Am devenit mama Evei. Și totul s-a schimbat – nevoile mele, ale ei, ale familiei, dorințele noastre. Gândurile și preocupările, interesele și rutina ni s-au modificat complet. Dacă un om ia, în medie, 35 000 de decizii pe zi, o mamă cred că își dublează gândurile în mod considerabil. La fel mi s-a întâmplat și mie. Mi-am dorit să fiu la curent cu activitățile și evenimentele la care putem participa, am vrut să știu exact cum funcționează diversificarea, să descopăr specialiștii potriviți, să cunosc sistemul medical și serviciile oferite de acesta. Dar procesul mi s-a părut incredibil de complicat din cauza lipsei unui instrument potrivit care să ni-l faciliteze. Avem acces la mii de informații pe multiple canale, dar nimic coagulat într-un singur loc care să constituie un pool de resurse necesare părinților pentru a-și organiza programul cu copiii sau nevoile din procesul de creștere a copiilor.
M-am întrebat timp de trei ani, până s-a încheiat perioada pandemiei și lucrurile au reintrat pe un făgaș normal: “Unde mergem astăzi cu Eva? Unde o ducem la înot? Unde o pot înscrie la cursuri de balet aproape de casă? La ce activități potrivite vârstei putem participa? Ce evenimente pentru copii au loc weekendul ăsta? Unde facem petrecerea de un an a lui Horia? Ce animatori chemăm? Dar catering, de unde?”
Cred că aș putea continua alți trei ani să scriu despre întrebările care îmi invadau mintea zilnic, însă știu că și tu, cea care citești acest interviu, ai trecut sau treci prin asta și știi exact la ce mă refer.
Într-o zi, i-am spus soțului meu: „Cum e posibil să existe aplicații pentru orice avem nevoie, dar să nu fie una în care să vedem exact noi, părinții, ce putem face cu cei mici, unde putem merge? Nu o platformă cu articole, nu liste interminabile cu activități descoperite, nu grupuri de promovare pline de spam-uri. Ci o aplicație în care să putem pune filtre legate de vârstă, de distanța față de casa noastră, de interesele din acel moment. Un instrument care să ne faciliteze căutările și să ne ușureze viața în ceea ce privește alegerile pe care le facem pentru copiii noștri. Iar răspunsul soțului a fost “Ai căutat și nu există? HAI să o facem!”
Așa s-a născut aplicația pentru părinți Mommy HAI (acronim de la Mommy Has Amazing Ideas) pe care am dorit, din start, să o lăsăm ca resursă gratuită pentru părinți. Este singura aplicație din România care integrează toate resursele de care avem nevoie ca părinți pentru organizarea agendei copiilor: evenimente și activități, locații (de la instituții de învățământ la spitale și clinici medicale, de la parcuri și muzee la teatre, centre sportive și locuri de joacă sau de agrement etc.), magazine, furnizori de servicii, toate adresate doar copiilor.

3. Știu că la baza proiectului tău, stă o aplicație, povestește-ne puțin despre aceasta.
Aplicația Mommy HAI mapează toate evenimentele și activitățile educaționale și recreative pentru copii (ateliere, cursuri, petreceri, spectacole). De asemenea, centralizează locații potrivite pentru orice vârstă (muzee, parcuri, obiective turistice, biblioteci, restaurante child friendly, saloane, clinici medicale publice sau private, centre de joacă sau pentru petreceri, instituții de învățământ de stat și private etc.). Realizează o hartă a tuturor experiențelor potrivite pentru copiii de orice vârstă, iar ceea ce este unic și benefic la aplicație este că îți permite căutarea și planificarea accesării fiecărei experiențe prin calcularea distanțelor față de locația fiecăruia, de bugetul dorit, de vârsta copiilor. Aplicația dă posibilitatea creării de itinerare foarte detaliate, personalizate după propriile criterii (distanță, program, bugete), economisind, astfel, timp.
Este, în aceeași măsură, un marketplace pentru produse și servicii doar pentru copii, pe diferite domenii și categorii (îmbrăcăminte, încălțăminte, alimentație, transport, material educațional, jocuri și jucării, îngrijire și casă, medical, parenting). Pentru produse și servicii, se pot realiza din platformă foarte rapid achiziții, se aplică sisteme de fidelizare, se oferă feedback; într-un cuvânt, există multe funcționalități, acestea fiind în continuă dezvoltare. Pe măsură ce identificăm din feedback-ul comunității mai multe nevoi sau întâlnim diverse arii de servicii potrivite pentru copii, actualizăm aplicația, uitându-ne, în primul rând, să aducă beneficii reale părinților. De exemplu, avem întotdeauna ca focus simplificarea, aceasta presupunând și că închidem 360 grade anumite activități. Să luăm următorul scenariu: vrei să îți duci copilul la Opera Comică, calculezi distanța pe care o ai de acasă, știi precis cât timp faci până acolo, ai itinerariul complet, rezervi biletele prin aplicație. Următorul pas va fi să și faci achiziția biletelor din platformă astfel încât întregul proces să îți fie la un clic distanță.

4. Ce fel de servicii și beneficii ne oferă această aplicație?
În primul rând, ne simplifică viața, ne scapă de stresul căutărilor. Mamele nu au timp, de ce să nu le ușurăm activitatea oferindu-le într-un singur loc toate informațiile de care au nevoie pentru a alege foarte rapid activități potrivite vârstei copiilor lor?
Apoi, ne scapă de listele interminabile din care nici noi nu mai înțelegem nimic după ce le facem. Nu știm care sunt locațiile pe care dorim să le vizităm. Avem nevoie de social media, site-uri, waze ca să putem să ne organizăm. Sau mai bine spus, aveam, pentru că acum le putem face pe toate în Mommy HAI.
De asemenea, platforma ne permite căutări personalizate. Uneori, mai puțin este suficient atât timp cât ni se potrivește nouă și copiilor noștri, vrem să vedem strict ce ne interesează. Însă, altădată, vrem să le știm pe toate. Iar datorită filtrelor, e foarte ușor să o facem în aplicație.
Nu în ultimul rând, folosind aplicația, NOI alegem, nu marketingul alege pentru noi, cum se întâmplă, în ultima vreme, în lumea digitală.

5. În calitate de femei antreprenoare, cum putem deveni parteneri și ce presupune acest lucru?
Povesteam că am plecat de la nevoile mamelor și am construit și construim în această direcție pentru că am avut în minte să rezolvăm probleme reale. Astfel, am ajuns și la nevoile antreprenoarelor atât de creative, atât de implicate și dornice să schimbe lumea copiilor în bine. Persoane care se confruntă și ele în fiecare zi cu dificultăți în această piață schimbătoare și atât de competitivă, în care, de cele mai multe ori, bugetele sunt limitate. Am creat, astfel, și pentru ele un mediu potrivit, în care le oferim vizibilitate permanentă, stabilitate, peste 2000 de potențiali clienți noi în fiecare lună, datorită ratei foarte bune de descărcare a aplicației. Am construit o comunitate de 16 000 de părinți și 160 de parteneri, iar acesta este un mediu în care le arătăm susținerea noastră.
Ai un business care se adresează copiilor? O locație pentru petreceri, un centru educațional? O creșă, o grădiniță, produse pentru copii de îmbrăcăminte, încălțăminte, mobilă? Ai o clinică stomatologică cu servicii profesioniste pentru cei mici? Ești kinetoterapeut, psiholog specializat în lucrul cu copiii? Locul tău este categoric în aplicația Mommy HAI.
Cum te poți alătura? Este foarte simplu – prin accesarea unui abonament lunar de 10 euro, echivalentul a 3 cafele, aplicația îți oferă vizibilitate permanentă pentru peste 2000 de mame care se alătură comunității Mommy HAI în fiecare lună. Ai acces la o interfață desktop în care îți actualizezi rapid și ușor informațiile, produsele, îți gestionezi comenzile și ești vizibilă în fața publicului-țintă.

6. Cât de greu/ușor a fost să parcurgi acest drum, ai întâmpinat multe obstacole în cale?
După cum vă spuneam, în mintea mea a fost să găsesc o soluție la o problemă cu care mulți părinți se confruntă. Nu mi-am dorit să construiesc un business pentru un rezultat financiar, ci am vrut să creez valoare în jurul meu, să dau ceva mai departe. Așadar, să devin antreprenor per se nu a fost niciodată prioritatea mea și, din acest motiv, nici nu m-a interesat exact ce presupune aceasta și, uitându-mă în urmă, nu am ales nici cea mai ușoară direcție. Ba chiar pot să spun că am făcut o investiție pe care o vom monetiza după un timp îndelungat și efort consistent Însă, dincolo de idee, de vis și de dorința de a construi, este și o responsabilitate imensă față de cei cărora ne adresăm, față de cei care care ne devin clienți, față de cei care cred în noi, față de familie căreia îi răpim momente, față de noi înșine pentru că ne implicăm cu toate resursele ce țin de buget, energie, cunoștințe și experiență.
Recunosc că nu am crezut că e un drum atât de greu. Dar sunt un om care, atunci când își ia un angajament, nu mai poate fi oprit, indiferent de obstacole, de câți oameni spun la început că nu va funcționa, că încrederea se capătă greu, că antreprenorii sunt sceptici când nu le dai de la început cifre și rezultate. Însă, cred că am reușit să construim încredere, utilitate reală pentru părinți și să creștem semnificativ la 16 000 de utilizatori în doar 8 luni.

7. Ce te motivează să mergi mai departe care este sursa ta de inspirație?
Când peste 60% dintre mamele cu care ne întâlnim la evenimente îmi spun că au deja aplicația și din ea au aflat de eveniment, când oameni cu care fac cunoștință și aud numele Mommy HAI îmi spun, aaaa tu ești Mommy HAI?, când colaboratori care, poate, la început, au fost sceptici, dar suficient de curioși încât să creadă în această colaborare, îmi spun că mamele le-au transmis că din aplicație au aflat de ei, nu pot decât să îmi doresc să continui să creez, să identific nevoi și să vin cu soluții eficiente la acestea chiar în aplicație.

8. Ce planuri de viitor aveți pentru acest proiect?
Planurile sunt foarte mari. Îmi place să cred în povești și mereu am făcut-o, așa că mi-am dat voie de la început să visez și, astfel, să proiectez departe, foarte departe.
Obiectivul este ca, până la finalul anului, fiecare mama din orice colț al României în care se petrec activități pentru copii să le găsească ușor în aplicația Mommy HAI. Ca fiecare mama, odată ce intră în acest rol, să știe de aplicația Mommy HAI, să o aibă pe telefon și să o folosească de fiecare dată când îi apare în minte o întrebare.
Iar din 2024, vom începe să lucrăm la extinderea la nivel internațional.

9. Îmi doresc să dăm mai departe, o bucăţică de inspiraţie către mamele din comunitatea noastră, ce sfaturi ai pentru ele?
Mamelor din comunitate le-aș spune simplu să stea în permanență conectate la dorințele proprii, ale copilului și familiei, să facă alegerile potrivite, ajutându-se de resurse externe moderne, utile, la îndemână și să se bucure de viață și de experiențe. Putem primi infinită calitate și suficient timp dacă învățăm să ne folosim de tool-uri care ne ușurează existența printr-un singur clic de pe telefonul mobil.

10. Cum te-a ajutat comunitatea WAHM şi cum te poate sprijini în continuare?
Comunitatea WAHM îmi inspiră ideea de putere, susținere, ajutor reciproc și, de aceea, am ales să fac parte din ea. Simt că femeile pot face magie pură împreună dacă își dau voie să se cunoască, să își arate vulnerabilitățile și să ceară ajutorul atunci când au nevoie și, de asemenea, să se bucure să ofere înainte de a avea așteptări.
Așadar, înainte de a cere sprijin comunității, îmi doresc să ofer susținerea mea antreprenoarelor, prin asigurarea vizibilității în aplicație. Vreau să reiterez ideea că, prin încrederea de a folosi resursele potrivite și prin unirea forțelor, putem muta munții din loc și crea valoare pentru noi și cei din jur.  

 

33 persoane recomandă articolul acesta.
Trimite și prietenilor