Cand am intalnit termenul de MLM mi-am pus intrebarea ce inseamna aceste fenomen.
Asta se intampla acum multi ani, pe vremea cand nici macar nu ma gandisem vreodata ca as putea face cariera in vanzari. Insa aveam eu un “ce” sau ceva era in spatele acestui MLM, pentru ca prea multa lume se inghesuia sa ma invite la tot felul de prezentari la care mereu intalneam acest acronim si tot insistau sa intru in business.
Anii au trecut, am intrat in domeniul vanzarilor, am participat la multe traininguri, cursuri de vanzari si am ajuns in prezent sa fiu chiar un constructor de retea.
Si in acest moment pot sa va impartasesc, din punctul meu de vedere, ce inseamna MLM, daca este ceva care sa ne sperie sau din contra sa ne sprijine in ceea ce facem.
As vrea sa incep cu cel mai vechi exemplu. Acest fenomen este intalnit si in biblie, cand Isus si-a luat cei 12 discipoli, i-a invatat si i-a “umplut” cu duhul sfant, apoi i-a trimis in lume sa faca acelasi lucru, pentru un anume scop. Eu am privit lucrurile simplist: adica, ai primit, apoi daruiesti mai departe!
Sa revenim in zilele noastre.
MLM, network marketing, multilevel marketing sau marketingul in retea, inseamna in cel mai simplu mod: promovarea din gura in gura!
Practic, construirea de retele este cel mai rapid si usor mod de a ajunge in cele mai indepartate colturi ale lumii, fara a-i cunoaste personal pe cei introdusi in retea si fara a fi ajuns vreodata fizic in acele locuri.
Modul in care se poate face marketingul in retea este bazat pe comert prin recomandare. Exemplu cel mai banal (voi folosi ceva in legatura cu mamici si copii): sa zicem ca ii cumperi copilului tau o jucarie extrem de educativa si care ii place foarte mult.
Mergi in parc cu el isi ia si jucaria. Ceilalti copii vad, isi doresc. Evident, mamicile te intreaba de unde ai luat jucaria. Tu le spui. Ele se duc si cumpara. Proprietarul magazinului este multumit ca i-a crescut vanzarea. Tu nu primesti nimic in schimb. Doar multumiri de la mamicile pe care le-ai trimis, zambete de la copii si multumiri de la proprietarul de magazine (daca stie cumva cine le-a trimis pe mamici J).
Insa imagineaza-ti cum ar fi daca exista o companie, foarte puternica, poate chiar cea mai buna, care are produse unice pe piata, de cea mai buna calitate si in acord cu stilul tau de viata. Iar aceasta companie promoveaza produsele in acest mod.
Iar compania nu cheltuie banii pe reclame in mass media, pentru ca acest fond il redirectioneaza catre toti partenerii care raspandesc vestea.
Asta inseamna pentru tine ca antreprenor, ca poti primi toate beneficiile detinerii unei afaceri clasice, fara riscurile tipice. Si nu va fi nici o limita de venit deoarece compania din domeniul Network Marketing vrea ca tu sa castigi cat mai mult posibil.
Oamenii care imbratiseaza asta sunt platiti cu multi bani. Compania va plati sume nelimitate oamenilor care pot “ajuta orbi” sa vada, care pot educa ignorantii si care pot construi o comunitate de oameni care gandesc la fel.
Exista trei categorii de oameni in Network Marketing: oportunisti, amatori si profesionisti.
Daca te implicit in Network Marketing decide sa fii profesionist, decide sa actionez profesionist.
Pentru a construi un business sanatos si solid este necesar sa parcurgem trei pasi important:
- Consumul de produse, pentru a putea capata incredere in ceea ce promovezi, pentru a fi un produs al produsului
- Instruirea, numai asa poti deveni profesionist
- Abordarea, promovarea din “gura in gura”
Nu-i asa ca este atat de simplu?
Si toate se bazeaza pe “primesti, apoi daruiesti”!
Si in final vreau sa va aduc in atentie doar cateva cifre care sigur va vor pune putin pe ganduri.
Industria MLM in cifre:
- Federatia Mondiala a Asociatiilor de vanzari Directe (WFDSA) a raportat vanzari globale de 178,5 miliarde dolari pentru anul 2013, un record pentru organizatie. Total depaseste cu 8,1% vanzarile cu amanuntul din 2012.
- A creat locuri de munca aproximativ 1,5% din totalul locurilor de munca din Uniunea Europeana
- Numarul de distribuitori independenti care participa la vanzarile directe a crescut cu 7%, la un record de 93,6 milioane de persoane din intreaga lume.
Astea sunt doar cateva date ca sa va faceti o idee cam despre ce inseamna forta din industria MLM.
In incheiere, va dau cateva “ponturi”. In momentul cand te decizi sa mergi in directia asta, de a construi o retea este foarte important sa alegi:
- Compania partenera
- Produsul promovat
- sa faci totul simplu si copiabil, in acest mod reteaua creste natural.
“Cu cat ajuti mai multi oameni sa ajunga la succes, cu atat mai repede o sa ajungi si tu la succes” Zig Ziglair
.
LINK: https://www.facebook.com/traiesti.sanatos?fref=ts