Florina Badea conduce propria companie de consultanță în comunicare și training – HealthConnections – și coordonează platforma http://www.florinabadea.ro– blog de viață sănătoasă. Florina este consilier pentru dezvoltare personală și practician POINTS OF YOUTM.
Florina a lucrat peste 12 ani în agenții de comunicare și PR, a coordonat proiecte de comunicare instituțională, comunicare corporatistă, de brand si comunicare de criză, precum și campanii complexe de CSR. În ultimii 5 ani s-a specializat în comunicare pentru domeniul sănătății, concepând și implementând campanii pentru companii farmaceutice, asociații de pacienți sau asociații profesionale. A format și condus echipe, a susținut media training-uri, cursuri și workshop-uri de comunicare, este speaker si moderator la evenimente de profil.
Va propun sa facem impreuna un exercitiu de imaginatie: sa presupunem ca ne dorim foarte mult sa tinem o dieta. Din ratiuni personale – pentru ca sanatateane-o impune sau pentru ca pur si simplu vrem sa atingem o anume forma fizica de multa vreme. Decidem prin urmare sa mergem la un nutritionist. Prima intrebare pe care ne-o adresam este chiar aceea ”unde sa mergem, la cine”? Ce vom face? Intram probabil online si identificam o lista intreaga de medici nutritionisti, cu portofolii si certificari impresionante. Rasfoim reviste de lifestyle si beauty, unde, la fel, suntem uluiti de numarul persoanelor care ne transmit de dincolo de hartie competenta si sfaturile lor. La TV, cate canale, atatea persoane ne ofera in detaliu sfaturi pentru silueta noastra. Ce facem in acest caz, cum alegem? In functie de ce indicatori?
Realitatea este ca sunt profesionisti care au abilitatisi talente comune, exista oameni care sunt experti in acelasi domeniu, fiind deci concurenti. Ei concureaza pentru tine, ca sa le devii client. Si stiti ce anume face diferenta intre ei? Brandingul personal.Castiga mai mult business, mai multiclienti, cel care e mereu cu un pas inaintea concurentei. Expertii spun ca „intre 2 oameni, ambii experti pe acelasi domeniu, castiga cu siguranta, cel care are un brand cu 1% mai bine slefuit.”
Deci in acest caz, ne-a cucerit profesionistul care a inceput cu ceva timp in urma programul de constructie a brandului EU. Este cel pe care il vomintalni ca vorbitor la conferintele in domeniu, cel care are un site/blog, actualizat in permanenta, cel care si-a construit reputatia ca raspunde online la comentariile clientilor cu promptitudine, cel pe care il auzim cel mai des in recomandarile prietenilor, a carei carte o vei gasipe raft, cel pe care il citim in presa si constatam ca este consecvent in declaratiile publice facute, care este asociat cu un proiect amplu vizibil, de la care aminteles cu usurinta care este nisa lui unica – elementul diferentiator fata de ceilalti medici, care sustine seminarii, cursuri, workshopuri, cel care are o reputatie nestirbita de nici un scandal public sau cel care colaboreaza cu experti din alte domenii, in proiecte comune. Sunt doar cativa indicatori care ne pot ajuta pe noi, clientul, in momentul in care avem nevoie de un serviciu si suntem cu adevarat bulversati de cat de colorata este oferta. Ne va castiga deci vocea care se distinge cu usurinta, claritate si consecventa. Ne va castiga vocea despre care vorbesc alte voci din jurul nostru cu respect si admiratie, pentru valoarea pe care a adus-o in acel domeniu.
Dincolo de bani, brandingul personal ne aduce relatii de business sau personale pe termen lung, bunavointa sau prietenia celorlati, ne aduce reputatie, mai multe oportunitati, o viata mai imbogatita. Pe scurt, putem castiga pe toate planurile, daca avem dorinta, rabdarea si consecventa de a construi brandul nostru.
Conceptul de branding personal are un pic de istorie in spate, se pare ca in 1997 Tom Peters l-a folosit intr-un articol denumit The brand calledyou. De atunci incoace, conceptul a fost dezbatut cu voci de la cele mai timide pana la cele mai curajoase, analizand branduri celebre ale lumii, ascensiunea sau decaderea lor, invataminte sau povesti de succes. In zilele noastre, daca dorim sa fim o voce in domeniul in care ne desfasuram activitatea, este obligatoriu sa facem un demers planificat de acest gen, sa ne construim reputatia unui brand de incredere.
La final, as adauga ca nu este usor sa construiesti un brand personal si ca, desi pare simplu, nu oricine o poate face. Pentru ca nu ne nastem cu o astfel de indemanare si pentru ca e nevoie de un proces de introspectie asistat de catre un specialist, urmat de un plan bine gandit si pus la punct. Marele secret al brandingului personal este procesul din spate, care necesita munca, rabdare, consecventa, si capacitatea de a inspira incredere celor din jur. Toate acestea, combinate cu dedicare pentru esenta noastra – cine suntem si cine vrem sa devenim.
Altminteri, investitia in brandul personal este cea mai mare investitie pe care o putem face in timpul unei vieti. Va indemn sa aveti curajul de a deveni brand managerul propriei vieti, ai brandului vostru!
Recomanzi articolul acesta?
Pingback: Marele secret al brandingului personal – Florina Badea