Una dintre cele mai intalnite situatii, atunci cand vine vorba despre promovare online pe retele sociale, este aceea in care pagina intampina dificultati in ceea ce priveste vizibilitatea si interactiunea client-pagina. Acest lucru se intampla din diverse motive, care insa o data identificate, pot ramane de domeniul trecutului. Fireste, este nevoie de putina informare, insa de foarte multa munca.
De ce o pagina isi pierde vizibilitatea sau nu creste deloc?
Un motiv poate fi acela ca pagina nu are vechime. O pagina nou creata poate prezenta aceasta problema, insa in acest caz situatia se poate remedia in timp, respectand cateva reguli simple care au in vedere partea de optimizare seo prin articole. Este firesc ca o pagina nou aparuta sa nu aiba acelasi rang de vizualizare ca una care detine deja un an vechime. Ganditi-va doar la numarul de like-uri si share-uri primite in ducursul a 365 de zile, lucru care propulseaza pagina cu experienta in timp, sporindu-i vizibilitatea. Daca insa pagina are deja o anumita vechime, atunci problema poate aparea din alte motive, pe care le discutam in cele ce urmeaza.
Un alt motiv pentru care o pagina poate inregistra vizualizari scazute si interactiune sub medie, poate fi lipsa continutului sau postarea de continut care nu capteaza atentia utilizatorului. Este important sa stii ce anume motiveaza un utilizator sa vina pe pagina ta. De aceea este la fel de important sa analizezi foarte bine segmentul de oameni carora te adresezi, pentru a sti cum sa creezi continutul in functie de nevoile acestora. Continutul poate lua multe forme: poate fi o poza, un fisier video sau un text scris. Este recomandat sa utilizam fiecare dintre aceste elemente cel putin o data, deoarece in acest fel putem testa in acelasi timp raspunsul utilizatorilor la ceea ce avem de oferit.
Lipsa timpului alocat paginii reprezinta un aspect de luat in seama atunci cand vorbim despre promovare pe Facebook. Multe pagini nu supravietuiesc din cauza faptului ca administratorii acestora nu se ocupa indeajuns de ele. Este necesar sa postam cel putin o data pe zi, sau macar o data la doua zile, pentru a asigura fluxul de vizitatori pe pagina noastra. Asa cum dumneavoastra nu v-ar placea sa mergeti la cumparaturi intr-un mall parasit, la fel nici utilizatorilor nu le va placea sa navigheze pe o pagina pe care continutul se posteaza foarte rar.
Ce este de facut? Ce solutii avem pentru a revigora o pagina de Facebook?
Din fericire solutia este la indemana tuturor. Daca aruncam o privire peste ceea ce am discutat anterior, vom constata ca fiecare punct al discutiei are un numitor comun: continutul. Asadar, continutul nu trebuie sa lipseasca din paginile noastre. Mai mult decat atat, el va trebui sa fie unic si sa instige cititorul la a vizita pagina. Titlurile interesante, concursurile, reducerile, anuntarea a tot ceea ce facem nou si mai ales interactiunea cu utilizatorii, acestea sunt lucrurile pe care nu trebuie sa le pierdem din vedere.
Probabil ca va veti intreba daca nu este mai bine sa promovati pagina in mod platit, in loc sa parcurgeti pasii despre care discutam anterior. Noi suntem de parere ca nu este tocmai in regula. Pentru ca sumele de bani alocate promovarii “pe orbeste” se vor pierde si veti ajunge in acelasi punct. Promovarea platita asigura vizibilitatea temporara, in vreme ce un plan bun de promovare, plecat de la analiza si pana la publicitatea platita, are sanse reale de a va scoate in evidenta, chiar si in fata concurentei.
Sunt Mona si va astept si pe www.romaniaseo.com sau pe Facebook pentru mai multe informatii din SEO si nu numai.
Recomanzi articolul acesta?