You are currently viewing Femei care schimba generatii: Elena Gorun – fondator WAHM

Femei care schimba generatii: Elena Gorun – fondator WAHM

Povestea noastră, povestea WAHM. Aici suntem noi. Suntem și e incredibil de bine!
Multumesc frumos, Sabina Rugina, pentru popasul binevenit!
Iată mărturia mea despre minunata noastră comunitate. Sa aibă ecou!

Elena Gorun este omul din spatele WAHM (Work At Home Moms Romania), o platforma care sprijina mii de mame active, mame antreprenoare prin diferite programe de mentorship, prin schimburi de experienta, prin cursuri, evenimente. A reusit sa aduca impreuna peste 30.000 de femei care se sprijina reciproc pentru dezvoltarea business-urilor lor. Elena este un om care s-a intors acum cativa ani in Romania cu gandul de a schimba generatiile actuale, de a aduce o contributie semnificativa la nivel social, implementand numeroase programe care au oferit posibilitatea mamelor sa isi promoveze micile afaceri, sa obtina sprijin, feedback, sa isi creasca vanzarile, sa isi amplifice vizibilitatea.

In acest moment, Elena, impreuna cu Start ONG, Act for Tomorrow si Kaufland, demareaza o campanie minunata pentru sprijinirea mamelor care fac parte din categorii vulnerabile si pun la dispozitie pana pe 15 iulie –  102 kit-uri DIY pentru femeile care au nevoie de un punct de plecare pentru a pune pe picioare un mic business care sa le asigure venituri in acest context sensibil in care ne aflam. Puteti citi intreaga poveste a acestei minunate comunitati pe care eu am descoperit-o recent, in interviul de mai jos.

Cum a luat viata aceasta comunitate?                                                                                                                                                                                                           
Comunitatea WAHM (Work at Home Moms Romania) a izvorat din dorul de acasa, eram in Norvegia si stiam, presimteam ca avem de infaptuit lucruri marete impreuna, in tara, la noi acasa!
M-am intors hotarata sa ne gasim si sa devenim de neuitat.
A crescut voiniceste, a realizat proiecte, a creat oportunitati, joburi, a deschis perspective.
Comunitatea aceasta mandra si plina de personalitate este un organism viu, foarte puternic si bine conturat. Le multumesc pe aceasta cale tuturor persoanelor care ne sunt alaturi si deschid orizonturi si pentru alte mame din WAHM.
De ce WAHM?                                                                                                                                                                                                                                                                  
WAHM a devenit un stil de viata care implica: dialog, sprijin, respect, empatie si solidaritate. Are un puternic caracter identitar si defineste anumite valori care permit in mod sanatos si trainic dezvoltarea personala, profesionala si spirituala.
Este WAHM un stil de viata curent?                                                                                                                                                                                                                           
Este, sigur, de la modul de a conecta energiile proiectelor, pana la accesoriile pe care le purtam cu onoare, create de catre colege de breasla, la retetele pe care le incercam prin schimb de experienta si intalnirile noastre motivationale.
Ce categorii de femei fac parte din aceasta comunitate?                                                                                                                                                                                     
WAHM este o comunitate cuprinzatoare si dinamica, din aceasta fac parte atat mame din segment vulnerabil, cat si antreprenoare care lucreaza alaturi de noi la dezvoltarea optiunilor pentru mame si a prezentei pe piata a proiectelor home based, conturate din pasiune si crez. In WAHM veti putea gasi atat produse, cat si servicii, astfel incat si in cadrul comunitatii noi avem proiecte complementare si cautam adesea forme de colaborare.
Ce aduce diferit acest grup/ asociatie? Cum va pozitionati in acest segment al comunitatilor dedicate mamelor?                                                                    
Cred ca fiecare comunitate isi are rostul in dezvoltarea instrumentelor necesare unui stil de viata care are la baza impletirea rolului profesional cu misiunea personala. Comunitatea a carei steag il duc de 7 ani este solidara. Este creativa si identifica resurse, ba chiar le si inventeaza. Nu o data am simtit si la nivel personal ca acest „impreuna” care imi ghideaza viata ca un far este concret aici.
Cum sprijina WAHM mamicile antreprenoare?                                                                                                                                                                                                     
Mamele antreprenoare vor gasi alaturi de noi schimb de experienta, sfaturi, oportunitati de promovare, lansare, mentorat antreprenorial, oportunitati de dezvoltare profesionala, initiere a colaborarilor si parteneriatelor trainice, sprijin si motivatie.
Care sunt activitatile regasite cu preponderenta printre mamicile WAHM – care sunt ideile de business cele mai exploatate in timpul maternitatii?                                                                                                                                                                                                                                                                  
Activitatile variaza foarte mult si sunt fantastice prin capacitatea de reinventare si inovatie. Vom gasi in WAHM de la cosmetice, la dulceturi, accesorii, obiecte vestimentare, genti, posete, la resurse educationale, obiecte home and deco, dar si servicii precum consultanta juridica, fiscala, management de proiect, marketing, accesare fonduri, webdesign, grafica, printare si simt ca nu am acoperit decat poate 10% din diversitatea captivanta a proiectelor.
De  ce crezi ca femeile simt aceasta nevoie  de a deveni independente/ de a-si dezvolta propriile business-uri in perioada maternitatii?                      
Cred ca pe langa dorinta de a deveni independente, exista o alta care provine din nevoia de apartenenta, solidaritate, de a simti fluxul incercarilor, poate reinventarilor, motivatie, de a fi alaturi de persoane unite intr-un scop comun. Iar daca vorbim deja de un crez, mai e un pas pana la a deveni un stil de viata.
Sunt convinsa ca parte din aceasta decizie are legatura si cu complementaritatea intr-o comunitate, lucrurile sunt mai line cand ai cu cine sa impartasesti, sa imparti o bucurie si sa injumatatesti o tristete, cand ai de la cine sa inveti si sa realizezi ca tu emani la randul tau energie creatoare. Aceasta se face drum pentru alte camarade care ni se alatura si tot asa. E un flux.
Ce tip de campanii desfasurati in cadrul grupului?                                                                                                                                                                                       
In cadrul grupului am avut de-a lungul anilor o paleta foarte vasta de initiative puse in practica alaturi de colegele mele dragi, camarade le numesc eu. Voi da cateva exemple cu mentiunea ca mai sunt foarte multe 
Doteaza un atelier – initiativa de sprijin prin materie prima, materiale, instrumente de lucru a unui atelier sustinut in cadrul comunitatii.
Wahm Vulnerabil – apel de sprijin financiar pentru mamele singure, fara venituri.
Start from home – atribuirea unui numar de 102 kituri de lucru mamelor care resimt concret si urgent efectele pandemiei atat la nivel emotional, cat si profesional sau financiar.
Mom@Work – platforma de intalnire a cererii si ofertei privind piata de munca home based
Mama Antreprenor – program de mentorat antreprenorial
Poarta-ma in poveste – initiativa de promovare si sustinere a scriitoarelor, ilustratoarelor din comunitate, precum si de incurajare a lecturii in public
Cosul cu bunatati – campanie derulata alaturi de Asociatia Necuvinte in vederea asigurarii cosurilor cu produse mamelor care au trecut prin abuzuri fizice si psihice
Evenimente – de networking, calatorii, expozitii, targuri, conferinte
Mame meseriase – muzeu interactiv cu scopul de a sprijini activitatile din ariile: arta, mestesuguri si meserii
Prezentare de moda – evenimente cu scopul de a promova creatoarele de obiecte vestimentare si accesorii
Mama StartUP – competitie de proiecte si finantarea celor castigatoare
Mamele singure au superputeri – oferirea pachetelor cu produse alimentare, resurse educationale pentru copiii mamelor din target
Povesteste-mi putin despre Start from Home  
Start from Home a prins contur din dorinta de a veni in intampinarea mamelor care sunt afectate de contextul actual atat din punct de vedere emotional, cat si profesional.
Ne-am dorit sa cream kituri de lucru alaturi de antreprenoarele pe care WAHM le sustine astfel si sa le oferim mamelor care au nevoie in aceasta perioada sa testeze, sa incerce o noua activitate, dar si sa exploreze in scop terapeutic.
 
Proiectul „Start from home”, este finanțat de programul Start ONG, lansat de Kaufland România și implementat de asociația Act for Tomorrow, pornește de la nevoia de a atenua impactul la nivel social și economic pe care îl resimt atât familiile, cât și afacerile mici în contextul pandemiei, și de a asigura activități practice legate de terapia prin artă familiilor afectate de presiunea emoțională a izolării.
Campania are și rolul de a stimula activitățile de tip Do It Yourself în vederea împlinirii misiunii WAHM.
Cele 102 kituri sunt propuse și realizate alături de mamele antreprenoare din comunitatea WAHM: impaslit, țesut, realizat bijuterii sau tablouri cu licheni, cusut, creativ, modelaj, făurit figurine de ipsos și lumânări decorative, brodat.
Scopul proiectului „Start from home” este să combată situația de vulnerabilitate, izolare și să sprijine depășirea perioadei de dificultate/anxietate, iar din segmentul țintă al proiectului fac parte: familii monoparentale, fără venituri, cu venituri mici, cu mai mult de doi copii.
Se poate aplica prin completarea formularului
până pe 15 iulie, ulterior noi analizam inscrierile si facem selectia pentru atribuirea kiturilor.
Au prioritate persoanele care fac parte din mai multe categorii vulnerabile, iar tipul de kit poate diferi în mod aleatoriu.
 
Acesta este un proiect dezvoltat de către Asociația Work At Home Moms și susținut de programul Start ONG.
Start ONG este un program lansat de Kaufland România și implementat de Asociaţia Act for Tomorrow. Domeniile vizate sunt: educaţie, sănătate, mediu, social și cultură. Valoarea totală a programului este de 500.000 euro.
 
Programul Start ONG este cel mai simplificat instrument de finanţare comunitară destinat ONG-urilor tinere, instituțiilor non-administrative și grupurilor informale/ de inițiativă.
Multumesc Elenei si intregii echipe pentru impactul pozitiv pe care il are munca lor asupra mamelor care si-au dorit sa exploreze lumea antreprenoriatului.

Nu uitati, daca cunoasteti persoane din categoriile vulnerabile, afectate de contextul actual al pandemiei, care si-ar dori sa se reinventeze, indrumati-le sa aplice pana pe 15 iulie pe link-ul mentionat de Elena.

Promit sa revin si cu alte povesti ale unor oameni frumosi care au adus schimbarea in Romania,

Sabina

  Recomanzi articolul acesta?
Trimite și prietenilor