You are currently viewing Interviu cu Ionela — Ludy

Interviu cu Ionela — Ludy

1. Buna, Ionela, pășim cu mare entuziasm în lumea ta ludică!

Eu sunt Ionela, filolog la bază, profesor de limba și literatura română și engleză pentru învățământul primar, pentru o scurtă perioadă de timp, urmată de un loc de muncă într-o corporație, o poziție pe limba spaniolă, iar acum mamă și antreprenor, ambele la început de drum.

În primul an de CCC, pentru că fiica mea lega timpul de somn optim necesar unei creșteri sănătoase doar dacă o “păzeam”, în timp ce ea dormea, nu făceam altceva decât să mă informez în materie de jocuri/jucării pentru copii.

Astfel am descoperit conceptul de “foam play”, m-am documentat în legătură cu beneficiile motrice și cognitive ale acestuia, iar la scurt timp după această “revelație”, am pus bazele proiectului meu de suflet, canapeaua-jucărie LUDY, un set de construcție din burete, care se transformă în mașină, castel, tunel, tobogan, cort, etc, iar la finalul sesiunilor de joacă, într-o canapea.

LUDY este o afacere de familie, un proiect care nu ar fi prins viață fără ajutorul mamei mele. Facem echipă foarte bună, eu am venit cu ideea, iar mama face posibilă confecționarea produsului în România.

LUDY este un produs complet în ceea ce privește beneficiile sale, apărut dintr-o nevoie reală, aceea de a încuraja copiii să facă mișcare, cu atât mai mult în contextul pandemic, când suntem nevoiți să petrecem mai mult timp în casă. Știm cu toții că activitatea fizică și cea cognitivă sunt strâns corelate, așa că LUDY vine ca o salvare pentru părinții care își doresc ca cei mici să își consume energia în cel mai sănătos mod, dând frâu liber imaginației, sărind și rostogolindu-se în siguranță, în propria casă.

2. Chiar așa se și numește proiectul tău, Superludy. Îmi imaginez un univers jucăuș, pus pe șotii și năzdravănii, aventuri nebănuite. Ne poți povesti despre tine și despre afacerea ta? Cum v-ați găsit și ce v-ați promis?
Ești 100% antreprenoare sau ai și un job?

În septembrie 2022, la finalul Concediului de Creștere Copil, îmi doresc să mă întorc la jobul meu din corporație, dar să mă ocup și de acest business, în paralel, atât cât îmi va permite timpul. Nu aș renunța complet la job, fără a avea o plasă de siguranță.

3. Voi începe prin a răspunde la ultima întrebare, despre partea tehnică. Canapeaua-jucărie LUDY este un produs confecționat în România.

Așa cum menționam și înainte, mama a făcut posibil acest lucru, în sensul că ea confecționează husele, iar în ceea ce privește buretele, am apelat la furnizori locali, de încredere. Materialele folosite, atât cele textile, cât și buretele, sunt testate și certificate.

Până în momentul de față, LUDY a ajuns în două centre educaționale din București, la AfterCoolActivities și la grădinița Iuladi Kids, într-unul dintre centrele HelpAutism, la locul de joacă din incinta magazinului Cocor, unde s-a jucat alături de trupa muzicală pentru copii “Coloricii”, și, în vizită, la Terra Salin.

Am avut ocazia să testăm și să observăm interacțiunea cu LUDY a mai multor copii, pe diferite categorii de vârstă, de la 10 luni la 10 ani, iar reacția a fost întotdeauna aceeași, indiferent de vârstă, odată ce au pus mâna pe LUDY, cei mici nu au nevoie de prea multe indicații, și vin cu tot felul de inițiative și idei de construcții, pe care nu le aveam în “portofoliul” de acasă, iar asta nu poate decât să mă bucure. Pe tot parcursul jocului cu LUDY, fie că e vorba de o cursă cu obstacole, de construcția unei mașini, a unui castel sau a unui portal spațial, copiii sar, se cațără, dărâmă construcțiile pentru că se simt în siguranță, și nu se plictisesc să o ia de la capăt. Așa cum îmi place să spun, imaginația este limita, căci funcționalitatea canapelei-jucărie LUDY chiar este nelimitată.

4. Unde putem vedea supercanapeaua jucăușă și, mai ales, unde o putem încerca?

LUDY va putea fi văzută și testată, la locul de joacă din magazinul COCOR, București, începând cu luna martie, în cadrul evenimentelor organizate de trupa muzicală Coloricii, evenimente anunțate pe paginile de Social Media. De asemenea, am fost în vizită la Iuladi Kids și Terra Salin. LUDY și-a gasit o casă permanentă într-unul dintre centrele HelpAutism și la AfterCoolActivities.

5. Plănuiești să diversifici gama de produse?

Da, am pregătit deja o serie de surprize pentru anul acesta.

6. Mi-a plăcut mult felul în care este prezentată canapeaua, e un mix intre text, foto și video care efectiv te convinge să citești mai mult despre. Lucrezi singură la promovarea conceptului? Sau ai un ajutor de nadejde?

Lucrez singură la promovarea conceptului pentru că simt, cel puțin momentan, că nimeni nu cunoaște și înțelege produsul mai bine decât mine, așadar, sunt în plin proces de dezvoltare a cunoștințelor mele de marketing, iar pentru asta am apelat la diverse workshopuri și sesiuni de marketing coaching pentru a acoperi partea teoretică de strategie de marketing. Mărturisesc că încerc să găsesc un echilibru între viziunea mea asupra businessului și “teoria” din studiile de specialitate. Tind să fac promovarea în stilul meu, trecând totul prin filtrul personal, însă fiind vorba de un concept nou, unic pe piața din România, mesajul către publicul meu țintă trebuie să fie foarte clar, iar acest lucru este pentru mine o adevărată provocare.

7. Un alt plus pe care l-am observat pe pagina ta este faptul că oferi spațiu vocii copiilor. Cum ți-a venit ideea să realizezi mini interviuri cu ei?

Mini-interviurile au o poveste aparte. La prima sesiune de joacă, așadar prima interacțiune cu produsul a unor copii cu vârste cuprinse între 7 și 9 ani, deși îmi plănuisem să dau “indicații”, sugestiile de configurații aduse de mine pentru a mă încadra în timpul alocat sesiunii de joacă, au fost epuizate” cât ai zice pește”. Copiii au preluat comanda, iar unul dintre ei și-a dorit să construim un… cimitir, și de aici m-am gândit să adaptez conceptul emisiunii “Copiii spun lucruri trăsnite” în “Mini-interviuri cu supercopii“. La finalul fiecărei sesiuni de joacă cu supercanapeaua LUDY, supercopiii răspund unei serii de întrebări, marea majoritate trăsnite. Uneori întrebările sunt și despre configurațiile LUDY, dar nu pun accent pe asta.

8. Care sunt planurile tale pe termen scurt, mediu și lung?

Pornind de la obiectivul ca LUDY să devină cel mai râvnit produs pentru copii din țară, pe termen scurt îmi doresc să creez awareness, să pot comunica eficient beneficiile produsului, astfel încât LUDY să ajungă în inimile și casele publicului țintă principal, familiile.

Pe termen mediu, odată cu diversificarea gamei de produse, îmi doresc să ajung și în grădinițe, locuri de joacă, centre de recuperare (pentru că LUDY este un produs destinat tuturor copiilor, fără discriminare), pensiuni, hoteluri, restaurante, etc. Chiar este un produs care se potrivește în nenumărate contexte, și cu siguranță am să găsesc colaboratori cu o viziune comună în ceea ce privește potențialul inovator al canapelei-jucărie.
Pe termen lung, Îmi doresc fie să găsesc un showroom temporar potrivit pentru LUDY sau, așa cum spuneam și înainte, o colaborare cu un spațiu de joacă, fie să deschid propriul showroom, iar asta ar însemna regatul din burete LUDY, zeci de canapele și construcții de toate felurile, distracție în siguranță.

9. Ne poți descrie o zi de lucru? De unde lucrezi, cum arată spațiul în care te desfășori și pui la cale magia SuperLudy?

Ziua mea este dedicată în proporție de 80% fiicei mele. Timpul dedicat businessului este timpul în care cea mică doarme. Majoritatea activităților, mai puțin editarea foto/video, le fac de pe telefon. Nu este ușor, însă paradoxal, pe cât este de copleșitor procesul uneori, pe atât de energizant îl simt.

10. Dacă ai putea sfătui o colegă de breaslă care e la început de drum, ce sfat i-ai da? Ce i-ai transmite să evite?

Avem tendința să facem foarte multe lucruri, mai ales când nu avem o echipă căreia să îi delegăm sarcini. Sfatul meu e să își organizeze foarte bine acțiunile, să le planifice astfel încât să nu ajungă la burnout, să aibă răbdare și să le bifeze una câte una, în funcție de priorități, niciodată suprapuse sau cu riscul epuizării. Mai bine o acțiune terminată cu îndeplinirea obiectivelor, decât zeci începute și pe jumătate abandonate. Tu ești motorul propriei tale afaceri, iar felul în care te simți, energia ta, felul în care funcționezi, va fi reflectat în tot ceea ce faci.

11. Cum te poate sprijini comunitatea WAHM in continuare?

Îmi doresc să primesc îndrumare către workshopuri cu informații de calitate, ocazii de colaborare cu alte colege de breaslă.

Mulțumim și la cât mai multe zile pline de explorare!

www.ludysworld.ro

15 persoane recomandă articolul acesta.
Trimite și prietenilor