You are currently viewing Interviu cu Ioana-Cristina Szabo — Texte la Cheie

Interviu cu Ioana-Cristina Szabo — Texte la Cheie

Ioana-Cristina Szabo, omul cu cuvântul: „Viitorul e al celor care își scriu rezultatele optime în contexte inconfortabile”.

1. Salut, Ioana,
Pentru comunitatea WAHM și nu numai, te invit să ne povestești despre tine, despre
profesia ta, despre idealurile tale, despre pasiunile tale…

Salutare, și mulțumesc pentru invitația de a vă vorbi în acest mod. Eu sunt Ioana – și sunt îmblânzitor de cuvinte, cu aproximativ 15 ani experiență, absolventă de Jurnalism, scriitoare, creator de conținut, MC pe ici, pe colo, și (mai ales) mamă de Ingrid de imediat 5 ani. Am fost om de Marketing în diverse companii, dintre care unele cu expunere internațională, am lucrat drept content writer colaborator în diverse proiecte, susținând portofolii precum Natürlich, Jocozaur, Petry, Vitamix, Sportmaniac, PSP Cargo România, Onlike Agency, Rock the Camp Festival și multe altele. În prezent, mă dedic propriei mele povești – Texte la Cheie (pe care nu o promovez nicicum, pe principiul cizmarului fără pantofi), dar prin intermediul căreia gestionez multiple proiecte – dintre acestea, fac parte CMC – Cluj Marketing Club și SPOR – Școala Pentru Oameni Responsabili, echipă căreia m-am alăturat recent.

2. Cum ai defini antreprenoriatul feminin în aceste vremuri, în România?

Mai puternic ca niciodată! Perioada aceasta prin care am trecut în ultimii ani, complet nefamiliară pentru noi toți, de completă reinventare, cred că a dat o și mai mare forță persoanelor suficient de curajoase și determinate să își asume direcții „nefirești”. Perioada asta e prolifică tocmai celor mai creativi, rebelilor, deschizătorilor de drumuri, temerarilor, neobrăzaților.
Întreaga noastră noțiune de normalitate a suferit modificări pe care nu le-am fi putut anticipa acum 3 ani, spre exemplu. Ni s-a arătat că „normalitatea” noastră e fragilă, iar cine a reușit să vadă dincolo de asta, acele femei care nu au mai stat să așteptă să li se dea, și au început să ia ce-și doreau – orice, de la reputație, la loc „pe scenă”, la putere de decizie, și până la control, valențe și principii – au avut de câștigat. Am văzut afaceri și adevărați formatori de opinie crescând fabulos în această perioadă, ca niște adevărate modele-Phoenix, în mod onest, uman și sustenabil. Viitorul e al celor cu putere mare de adaptare, al celor care își scriu rezultatele optime zi după zi, chiar și în contexte neprietenoase, adeseori inconfortabile.

3. Care este profesia ta și cum îmbini jobul cu hobby-ul?

Ca formare de bază, sunt jurnalist. Am profesat pentru o scurtă perioadă de timp, predominant în jurnalism cultural, iar mai apoi am scris de toate, de la cărți de poezie la articole științifice, iar în domeniul vast al comunicării, nu e provocare de la care să mă dau în lături. Am lucrat de-a lungul timpului cu artizani talentați, companii aflate la început de drum și organizații mari, emblematice la nivel internațional. În ultimii ani, m-am concentrat mult pe activitatea mea de freelancer, am deschis propria firmă prin intermediul căreia livrez în continuare conținut divers, filtrat prin suflet și experiența mea.
Până acum ceva timp, ți-aș fi spus că nu-mi vine ușor să activitățile – dar azi pot spune că sunt o norocoasă, a cărei pasiune s-a transformat în carieră. Și da, încă lucrez de acasă. 😊

4. Ce inseamnă „Texte la cheie”
[link: https://www.facebook.com/profile.php?id=100059695455415]? Cum a început, de unde a pornit ideea?

Texte la Cheie este numele firmei mele. Pagina la care faci trimitere nu este tocmai întreținută, fiindcă am dedicat-o majoritar cadourilor personalizate în versuri, pe care le realizez ca o extrem de mică parte a activității mele – mai degrabă ca o activitate de suflet & trecere a timpului, pe care am pornit-o în concediul de maternitate. Lucrurile au luat, prin natura proiectelor din care am făcut parte, mai degrabă o turnură spre personal branding, așa că majoritatea celor interesați pentru diverse colaborări mă contactează acum direct prin intermediul paginii mele personale – https://www.facebook.com/Ioana.2806/

5. Te invit să ne detaliezi serviciile pe care le oferi: copywriting, content writing, cadouri personalizate?

Da, experiența mea îmi permite să ofer oricare dintre aceste servicii. Pe lângă crearea de conținut scris, ofer și consultanță în marketing și strategie de brand, servicii de PR și MC, prezentare pentru diverse evenimente personale sau corporate. Activitatea mea a căpătat în timp mai multe valențe, însă tocmai din acest motiv și al resurselor de timp limitate, este esențial la acest moment să îmi filtrez proiectele în care mă implic – iar mai ca orice în viață, selecția se face subiectiv – sunt subiecte care îmi „vorbesc” mai mult decât altele.

6. Am admirat pe pagina ta tablourile simpatice în versuri. In ce constă acest serviciu? Cât durează realizarea unui astfel de cadou?

Tablourile sunt unice – la fel ca orice poveste care le inspiră. Sunt realizate în versuri 100% personalizate, pornind de la inițialele numelui persoanei care urmează să primească cadoul. Au avut mult succes drept amintire oferită cu ocazia unei cununii sau a unui botez/ babyshower, sau pentru marcarea unui moment important din viața de cuplu, spre exemplu. Grafica e adaptată și unică, de asemenea, realizată în concordanță cu tematica versurilor. Fiecare detaliu este discutat împreună cu „complicele” – trebuie să aflu povestea relației, înainte de putea porni procesul de creație propriu-zis. Fiecare tablou în parte trebuie să reflecte perfect natura relației care îi leagă, astfel că nu mă las până nu e așa – și de regulă se termină cu lacrimi. De bucurie ori de emoție, desigur, din partea persoanei care înmânează ori primește tabloul. Și nici că ar putea fi răsplată mai mare pentru mine.
În funcție de cum decurg discuțiile, poate dura între 3 și 7 zile până tabloul ajunge în mâinile solicitantului.

7. Cum te promovezi? Cum te pot contacta clienții?

La acest moment, am atins un punct în care nu mă mai promovez. Proiecte diverse ajung la mine prin recomandări, iar multe dintre cele preluate în timp mi-au devenit constante. Cu toate astea, cine dorește să mă contacteze o poate face prin intermediul paginii mele personale: www.facebook.com/Ioana.2806/ sau prin Texte la Cheie: https://www.facebook.com/profile.php?id=100059695455415

8. Cum se împacă viața profesională cu cea de familie? Care e rețeta echilibrului?

Nu știu dacă există un echilibru unanim acceptat. Normalitatea mea nu va fi normalitatea altcuiva, la fel cum nici gradul de toleranță sau de rezistență la stres nu e unul comun tuturor. Am zile în care simt că o să explodez – sunt sigură că toate le avem – am zile când mă simt copleșită, vulnerabilă, depășită de task-uri, ori pur și simplu neinspirată, neproductivă. Am și eu zile în care mă învinovățesc. Fuga asta continuă între ambiții mari de carieră și o viață fericită de familie va crea, inevitabil, uneori, rupturi și oboseală, ba chiar sentimentul că încerci să le faci pe toate, și sfârșești prin a nu face bine nimic. Cred că e esențial să ne găsim propriul echilibru, să ne depășim temerile și vinovățiile, să nu uităm să ne relaxăm, să ne răsfățăm și să privim cu demnitate și sinceritate în ochii celor din jur, în ochii copiilor noștri, și mai ales în oglindă. Să încercăm să nu ne neglijăm – nici pe noi, nici pe cei dragi – iar atunci când, în mod cert, o vom face, să căutăm mai mult soluții decât scuze, să ne asumăm și să facem mai bine data viitoare. Lucrăm, creștem și învățăm, zi de zi – ăsta e singurul echilibru pe care, eu una, l-am găsit.

9. Cum ai descrie comunitatea din Cluj-Napoca?

Comunitatea WAHM (și nu numai) din Cluj e una vie, colorată și frumoasă, plină de modele puternice de viață și de conlucrare reală. La fel ca oricare din comunitățile de profesioniști cu care am luat contact până acum, se bazează pe un sprijin reciproc benefic tuturor.
Clujul are spiritul ăsta neobosit în a scoate potențialul din oameni, în a-i motiva să caute răspunsuri, să își depășească condiția. Trebuie să recunoaștem asta, chiar dacă uneori o luăm razna în trafic sau ne oripilăm la vederea prețurilor chiriilor ori… cam a orice altceva. This is the price you pay for great opportunities, I guess.
Acum, că punem pe picioare Cluj Marketing Club – comunitatea specialiștilor și pasionaților de marketing din Cluj – văd această nevoie de apartenență și mai clar. Acest spirit fantastic al grupurilor unite de valori și țeluri comune, puterea lui „împreună”, ideile, gradul de creativitate, motivație și dorință de creștere pe care le poate genera o alăturare inspirată de oameni. În ultima vreme, același lucru s-a „citit” și în nivelul de solidaritate declanșat la nivel umanitar – iar rezultatele comune la care suntem martori cred că ne-au depășit încă o dată așteptările.

10. Ce mesaj ai dori să le transmiți mamelor din comunitatea Work at Home Moms Romania?

Păstrați-vă creative, vulnerabile și sincere! Puterea voastră stă tocmai în ceea ce aveți uneori senzația că vă face fragile. Luptați pentru ceea ce vă doriți, credeți în ceea ce visați, nu vă feriți de neprevăzut și modelați din el o nouă cale de a crește, de a vă confirma și autodepăși! Perseverați, sperați, lucrați, greșiți, luați-o de la început. Iubiți ceea ce faceți și oamenii de lângă voi! Nu e nimic pe lume ce să nu puteți face!

www.facebook.com/Ioana.2806/

https://www.facebook.com/profile.php?id=100059695455415

15 persoane recomandă articolul acesta.
Trimite și prietenilor