You are currently viewing E-factura — Q&A WAHM cu Adriana Simion, Expert Contabil

E-factura — Q&A WAHM cu Adriana Simion, Expert Contabil

Începând cu 1 ianuarie 2024 în acomodare, dar cu obligativitate de la 1 iulie 2024, toate societățile vor fi obligate să transmită facturile emise prin E-factura în termen de 5 zile de la data emiterii.
Însă, va fi nevoie de verificare dacă au fost emise prin sistemul E-factura și pentru facturile primite. Doar dacă vor generate prin acest sistem, facturile vor fi considerate documente justificative.
În altă ordine de idei, dacă faceți o plata către un furnizor fără ca acesta să vă fi trimis factura prin sistemul E-factura, atunci acea plata va fi o plata făcută fără document justificativ.
În acest sens, vă recomand să lucrați cu softuri precum Smartbill sau FGO, soft-uri ce va permit să trimiteți și să primiți facturi în sistemul E-factura.
Însă, acestor soft-uri va trebui să le atașați semnătura voastră electronică. Pentru aceasta va trebui să luați legătură cu Certsign sau Digisign.
Pe scurt, pași de urmat pentru E-factura:
1. Alegeți un soft de facturare dacă nu lucrați deja cu unul.
2. Faceți semnătura digitală cu Certsign sau Digisign.
3. Va înregistrați în SPV-ul societății voastre de la ANAF, cu certificatul digital primit de la Certsign. Aici www.anaf.ro/InregPersFizicePublic/formularjuridice.jsp#pj
4. Atașați semnătura digitală la soft-ul cu care ați ales să lucrați.
Smart Team Cont
www.facebook.com/profile.php?id=100070467127231
Vă invităm să scrieți în comentarii întrebările voastre (www.facebook.com/groups/WAHM.Romania/posts/7082361708519917/), iar Adriana va reveni cu răspunsuri în timpul zilei.
Mulțumim și să fie de mare folos!

  Recomanzi articolul acesta?
Trimite și prietenilor